ثبت ارشیا

مشاغل خانگی

مشاوره ثبت شرکت 10 خرداد 1398, 10:43 مقالات

 مشاغل خانگی

 

مشاغل خانگی

 

مشاغل خانگی چیست و  شامل چه رشته هایی می گردد؟
مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید ویا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد. بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، رشته های مشاغل خانگی در حوزه های صنایع دستی ، فرش کشاورزی ، دامپروری ، شیلات ، خدمات ، تولیدی صنعت و فناوری اطلاعات(IT )می باشد .

 

امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردند. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و... اشاره نمود.


باید توجه داشت که در سالیان اخیر به دلیل تحولات عظیم در بخش فناوری اطلاعات در جهان و ایجاد مشاغل جدید، امکان اشتغال خانگی برای بسیاری از افراد در زمینه های IT  نیز فراهم گردیده است. این مشاغل که روزانه در سراسر جهان تعداد آن ها رو به فزونی و تنوع می باشد این امکان را فراهم می آورد تا افراد بتوانند در محیط خانه با استفاده از رایانه و وسایل جانبی مورد نیاز، به انجام کسب و کارهای گوناگون در این حوزه بپردازند.



-به منظور تسریع در ثبت نام متقاضیان مشاغل خانگی ( تا پیش از تکمیل و راه اندازی سامانه ثبت نام ) متقاضیان می توانند با مطالعه و انجام موارد ذیل  به صورت حضوری ثبت نام نمایند.بدیهی است پس از تکمیل و راه اندازی سامانه مذکور ، ثبت نام فقط از طریق سامانه انجام خواهد شد.

 
-    متقاضیان مشاغل خانگی باید  از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.
-    در صورتیکه شغل مورد نظرمتقاضی در فهرست مشاغل خانگی موجود نباشد، متقاضی می تواند شغل مد نظر خود را پیشنهاد نماید .مشاغل پیشنهادی متعاقباً بررسی و در صورت تصویب ، به فهرست مشاغل خانگی اضافه خواهند شد.


-    اشخاصی که در قالب فرم افرادتحت پوشش ثبت نام می نمایند، در صورت داشتن شرایط لازم و وجود پشتیبان متناسب با شرایط آنان، به شخص پشتیبان معرفی خواهند شد.


-    ثبت نام افراد تحت پوشش به معنای اشتغال قطعی یا فوری فرد ثبت نام شده نمی باشد.
-    انجام فعالیت توسط  سایر اعضای خانوار منوط به موافقت و رضایت سرپرست خانوار می باشد .

برای ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی داشتن مهارت در رشته مورد نظر الزامی است

کلیه مراحل در سامنه ثبت تعاونی جهت اخذ جواز انجام می گردد

 

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مشاوره ثبت می باشد .
انصراف
موبایل
تماس
واتس آپ
آندیالند | کاشت مو | مزوتراپی | صندلی پلاستیکی