بیمه شرکتها
مشاوره ثبت شرکت 9 مرداد 1398, 15:27 مقالاتبیمه شرکتها
پس ازانجام کلیه مراحل ثبت شرکت و پس از به کار گیری نیروی انسانی اولین کاری که باید انجام گردد تشکیل پرونده بیمه برای شرکتهای تازه تاسیس است که می توانیم از طریق مشاوره ها و همچنین تکمیل مدارک و به صورت غیر حضوری از طریق سامانه بیمه شرکتهای تازه تاسیس این کار را انجام دهیم
لذا مدیران شرکتها باید پس از راه اندازی شرکت خود نسبت به تشکیل پرونده بیمه اقدام کنند
مدارک لازم جهت بیمه شرکتهای تازه تاسیس
تصویر مدارک شرکتی شامل اساسنامه ، تقاضا نامه یا اظهارنامه ، صورتجلسات تاسیس و هیأت مدیره ، آگهی ثبتی ، روزنامه رسمی و در صورت وجود تغییرات آگهی ثبتی آخرین تغییرات به همراه روزنامه رسمی تغییرات
تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیران شرکتها و کارکنان
سند مالکیت و با اجاره نامه شرکت
فیش برق ، گاز ، آب
پروانه کسب یا مجوز فعالیت در صورت وجود
نحوه بیمه شرکتهای تازه تاسیس
مدیران یا کارفرمایان شرکتها باید به نزدیکترین شعبه که مربوط به محله شرکت ثبت شده می باشد مراجعه نمایند و با ارائه مدارک عنوان شده نسبت به تشکیل پرونده بیمه اقدام نمایند . پس از انجام مراحل اداری و بررسی ها پرونده تایید می گردد در این مرحله بازرسی از محل فعالیت بیمه به عمل می آید و در صورتی که محل فعالیت و فعال بودن شرکت و همچنین کارکنان تایید شد نسبت به صدور کد کارگاهی بیمه برای شرکت اقدام می گردد
این سوال وجود دارد که کد کارگاهی چیست و چه کارایی دارد. کد کارگاهی کدی است که به شرکتهای بیمه شده اختصاص می یابد و این کد تا پایان فعالیت شرکت همچنان تغییر نمی یابد. عددی که به عنوان کد کارگاهی اختصاص می یابد یک عدد 10 رقمی است که از چپ به راست سه رقم اول نشانگر شعبه ، سه رقم بعدی نوع فعالیت ، چهار رقم آخر نشانگر شماره پرونده می باشد.
پس از اخذ کد گارگاهی کارفرما مکلف است صورت فرد و حقو بیمه کارکنان خود را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد تحویل سازمان نماید و نسبت به پرداخت اقدام نماید.