ثبت ارشیا

ایران‌ کد

مشاوره ثبت شرکت 2 مرداد 1398, 16:26 مقالات

ایران‌ کد

 

ایران کد

 

زمانی نسبت به ثبت شرکت اقدام نمودیم  پس از ثبت برند و امور اولیه شرکتها نساز است برخی از موارد را رعایت کنیم و نسبت به اخذ آنها اقدام کنیم. برای این که متوجه شویم کالایی ساخت ایران است و از آن اطمینان یابیم می توانیم از مشخصه های زیادی استفاده کنیم از جمله  این مشخصه ها ایران کد است که باعث اطمینان ما از ایرانی بودن محصول می شود.

 

ایران‌ کد یا نظام طبقه ‌بندی ملّی کالا و خدمات ایران ، نظامي است كه اطلاعات پايه زنجيره تأمين در حوزه كالاها و خدمات را تحت كنترل درآورده و به عناصر مختلف عرضه می‌کند. در اين نظام با استفاده از رويه‌ها، استانداردها و به ويژه ابزار خبره طبقه‌بندي و كدگذاري كالاها و خدمات، زبان مشترك و مفاهيم همساني در سطح ملي ايجاد شده و كليه اطلاعات اعتباري كالاها و خدمات از قبيل مراجع عرضه‌كننده، مشخصات فني، استانداردهاي ملي و بين‌المللي و ... ثبت، ذخيره، ساماندهي و منتشر مي‌گردد.

 

برای اینکه از نحوه دریافت ایران کد آشنا شویم نیاز است که از طریق سامانه ایران کد اقدام کنیم باید توجه داشته باشیم که اطلاعات به درستی وارد گردد و از دستورالعمل و مشاوره های ایران کد بهره بگیریم.

 

مدارک لازم جهت اخذ ایران کد

 

مدارک شرکت تاسیس شده شاما اساسنامه ، آگهی های ثبتی ، روزنامه های رسمیو تغییراتها 

تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و اعضای شرکت

تصویر مجوز فعالیت پشت و رو

اطلاعات ایمیل ، فاکس ، اطلاعات تماس شرکت

لیست محصولات

 

اهداف ایران کد

 

ايجاد زبان مشترك و ساده کردن، سرعت دادن و ايجاد اطمينان در تبادل اطلاعات و دسترسي به آن

فراهم آوردن آمار و اطلاعاتي كه پيش¬نياز فعاليت‏هاي تصميم‏گيري، برنامه‏ريزي و سياست‏گذاري است.

ايجاد سيستم هاي اطلاع‏رساني هماهنگ در سطح ملّي مانند شبکه اطلاع‏رساني بازرگاني کشور

جلوگيري از دوباره¬كاري در طراحي سيستم¬هاي طبقه‏بندي و اطلاعاتي از مرحله صفر، براي سازمان‏ها و مؤسساتي كه در آينده تشكيل مي‏شوند.

انتقال سريع و دقيق اطلاعات مربوط به مراكز تهيه، توليد، فروش و بازار كالاها

جلوگيري از اتلاف منابع مالي و انساني كه در اثر اشتغال در كارهاي يكسان و موازي به‏وجود مي‏آيد.

 

استانداردسازي داده ها

 

در یک زنجیره‌تأمین باید زیرساخت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم افزاری یک‌پارچه شوند و یک پیمان مشترک برای تبادل اطلاعات موجود باشد تا طرف‌های مبادله بتوانند برای تراکنش‌های تجاری با اطمینان و سادگی از فناوری اینترنت بهره ببرند. ساختاردهی و استانداردسازی توصیفات محصول کاری بسیار مهم در تجارت الکترونیکی به ویژه تجارت الکترونیکی کسب ‌وكار به کسب ‌وكار است تا طرف‌های مختلف بتوانند با هم به‌گونه‌ای ارتباط برقرار کنند که مشتریان محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. توصیفات محصول، همراه با اطلاعات درباره فروشنده، تولیدکننده، زمان تأخیر تا تحویل و دیگر مسائل مرتبط با کسب ‌وکار از اجزای تشکیل دهنده کاتالوگ الکترونیک است. به ترکیب این اجزا ساختار کاتالوگ گفته می‌شود. هنگامی که طرف‌های تجاری با هم مبادله انجام می‌دهند باید ساختار کاتالوگ‌های ایشان با هم سازگار باشد. همچنین خریدار و فروشنده برای خواندن و پردازش مدارک تجاری یکدیگر نیازمند یک زبان تجاری مشترک هستند. وقتی که استاندارد مشترکی برای ساختار دهی به اطلاعات مبادله محصولات وجود نداشته باشد، توصیفات محصولات باید طبقه‌بندی، طبقه‌بندی مجدد، توصیف و توصیف مجدد شوند تا مشتریان تجاری بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. به ویژه هنگامی که مبادله اطلاعات تجاری به صورت مکانیزه انجام گیرند تبدیل اطلاعات باید متناسب با ساختار سیستم‌های دو طرف مبادله باشد.

 

از این‌رو، به طور معمول، اهداف استانداردسازی داده‌ها به شرح زیر است

به اشتراک‌گذاری داده: استانداردسازی داده‌ها، با حذف نیاز به ترجمه و تسهیل انتقال داده‌ها میان پایگاه‌های داده‌هاي مختلف، امکان به اشتراک‌گذاری داده‌ها را فراهم و هزینه آن را کاهش می‌دهد؛

دستیابی به داده‌های قابل اعتماد: داده‌های استاندارد شده دارای معنای مشخص و چارچوب اطلاعاتی مرتبط روشن هستند، بنابراین احتمال آن که سیستم داده‌ای را چند بار دریافت کرده و هربار پاسخ متفاوتی را ارائه دهد حذف می‌شود و همچنین احتمال آن که سیستم‌های یک‌پارچه شده پاسخ‌های متفاوتی را در قبال یک داده داشته باشند نیز حداقل می‌شود؛

استفاده از داده‌های دارای تعریف مشترک: داده‌ها با تعریف مشترک جایگزین تعاریف متفاوت هر سیستم می‌شود. بنابراین کاربرد داده‌ها در سیستم‌های مختلف مشابه خواهد بود؛

حذف تکرار: با استانداردسازی داده‌ها، داده‌هایی که به اشکال مشابه بارها در سیستم ذخیره می‌شدند جای خود را به یک داده استاندارد شده می‌دهند که فقط یک جا در سیستم نگهداری می‌شود؛

یک‌پارچه‌سازی عملیات: استانداردسازی داده‌ها به یک‌پارچگی عملیات کسب‌وکارهای مختلف و جوامع کمک می‌کند و با فراهم کردن داده‌های قابل اطمینان و غیر تکراری تصمیم‌گیری را تسهیل و سریع‌تر می‌کند.

 

صدور کد ملّی

 

نظام ایران‌کد برای هر کالایی که در سطح کشور عرضه می‌شود بر اساس اطلاعات اظهاری عرضه‌کننده آن کالا یک کد ملّی شانزده رقمی صادر کرده و شناسنامه آن کالا را در قالب کاتالوگ الکترونیکی منتشر می‌کند. در اين نظام با استفاده از رويه‌ها، استانداردها و به ويژه ابزار خبره طبقه‌بندي و كدگذاري كالاها و خدمات، زبان مشترك و مفاهيم همساني در سطح ملي ايجاد شده و كليه اطلاعات اعتباري كالاها و خدمات از قبيل مراجع عرضه‌كننده، مشخصات فني، استانداردهاي ملي و بين‌المللي و ... ثبت، ذخيره، ساماندهي و منتشر مي‌گردد.

 

GS1

 

ایران‌کد به عنوان نماینده GS1 در ایران خدمات ارائه کد‌های GTIN را که برای سیستم‌های خرده فروشی بیشترین کاربرد را دارد، انجام می‌دهد.

 

 

نظرات ( 2 )

  1. avatar
    0
    بهزاد خرمشاهی محمدآباد   در تاریخ : 11 خرداد 1401 12:02  
    با سلام می توانم بدانم ایران کد ؟ یعنی چه ؟ با تشکر.
    1. avatar
      0
      آفلاین  modiriat   در تاریخ : 11 خرداد 1401 13:13  
      در متن مطلب به طور کامل ایران کد توضیح داده شده است .

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مشاوره ثبت می باشد .
انصراف
موبایل
تماس
واتس آپ
آندیالند | کاشت مو | مزوتراپی | صندلی پلاستیکی