صدور گواهی یا سند المثنی برند یا علامت تجاری
مشاوره ثبت شرکت 29 فروردین 1398, 08:57 مقالاتگواهی یا سند المثنی برند یا علامت تجاری
مدت اعتبار برند ثبت شده 10 سال می باشد که پس از 10 سال باید تمدید گردد شاید بارها با این مشکل مواجه شده باشید که پس از ثبت برند یا علامت تجاری خود و اخذ سند و روزنامه با گذشت زمان متوجه شود که سند برند و یا علائم تجاری خود را گم کرده باشد و یا مدارک برند مفقود گردیده باشد . یا امکان دارد مدارک برند ثبت شده تحت تاثیر عوامل مختلف از بین رود .
با ارائه درخواست مفقودی مدارک برند می توان نسبت به صدور آن به همراه پرداخت هزینه های مورد نظر اقدام نمود.
مدارک لازم جهت اعلام مفقودی سند برند و یا گواهی المثنی سند برند
مدارک لازم جهت ثبت درخواست مدارک المثنی برند به شرح زیر است:
کپی مدارک شناسایی شخص حقیقی و یا مدارک شناسایی مدیر عامل
کپی مدارک تاسیس یا تغییرات شرکت
کپی روزنامه و سند برند در صورت وجود
ارائه استشهادیه از دفتر اسناد رسمی منوط به مفقود شدن مدارک برند که سه نفر شهادت به مفقودی مدارک بدهند
هزینه صدور گواهی المثنی و یا سند برند یا علامت تجاری
اخذ مجدد مدارک برند از اداره مالکیت معنوی و صدور گواهی المثنی مستلزم پرداخت هزینه هایی می باشد که در مورد میزان هزینه بر حسب مواردی که اداره مالکیت درج می نماید پرداخت ها صورت می پذیرد.
نحوه اعلام درخواست مفقودی سند برند یا علامت تجاری
اولین قدم در ارائه درخواست مفقودی مدارک برند اطمینان حاصل نمودن از مفقود شدن مدارک است پس از آن مالک با آماده نمودن مدارک لازم ابتدا ارائه درخواست کتبی توسط مالک یا مالکین برند
مراتب مفقودی گواهی نامه های برند و یا سند برند و مدارک برند یا علائم تجاری به هزینه درخواست کننده یک نوبت در روزنامه رسمی کشور آگهی می شود. در صورتی که تا 10 روز از تاریخ انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور، اعتراضی انجام نشده باشد و یا اصل گواهینامه توسط معترض ارائه نشده باشد ، اداره مالکیت صنعتی اقدام به صدور المثنی گواهینامه مفقودی می نماید.