ثبت ارشیا

کد فراگیر

مشاوره ثبت شرکت 3 اسفند 1397, 14:07 مقالات

کد فراگیر اتباع خارجی

 

کد فراگیر اتباع خارجی

 

اتباع خارجی ، مهاجرین خارجی ، شرکتهای خارجی و افرادی که متولد سایر کشورها می باشند ممکن است به علل مختلفی از جمله تحصیل ، سرمایه گذاری ، تجارت و امور بازرگانی ، راه اندازی کارخانجات و مشاغل و اشتغال اتباع خارجی  راه اندازی کسب و کار و غیر در ایران سکونت داشته باشند این افراد برای اقامت در ایران باید برای اموری چون افتتاح حساب در بانکهای ایران و ثبت شرکت و ثبت نام آزمونها و انجام امور مالیاتی و سایر موارد از این قبیل کد فراگیر یا شناسه اختصاصی و یا شناسه فراگیر اخذ نمایند اداره ثبت شرکتها نیز در سامانه هوشمند خود امکان اخذ کد فراگیر را فراهم نموده است .

 برای ثبت نام کد فراگیر باید از نحوه تکمیل آن اطلاع یابیم راهنمای اخذ کد فراگیر و آموزش تصویری اخذ کد فراگیر تعیین کننده است از طریق این سامانه نیز امکان استعلام کد فراگیر افراد را نیز داریم۰ افراد خارجی که در ایران زندگی می کنند باید برای اخذ کد اقتصادی شخصی و شرکتی و ارزش افزوده و انجام کلیه امور مالیاتی از سامانه اداره مالیات کد فراگیر دریافت نمایند.استعلام کد فراگیر نیز پس از تخصیص کد قابل انجام است .

 

مدارک لازم اخذ کد فراگیر اتباع خارجی

 

مدارک لازم جهت اخذ کد فراگیر

 

 اسکن صفحه اول گذرنامه یا پاسپورت که دارای توضیحات می باشد

اسکن صفحانی از گذرنامه یا پاسپورت که دارای توضیحات می باشد

عکس پرسنلی

اطلاعات مربوط به نام پدر ( زیرا در برخی پاسپورت ها نام پدر درج نمی گردد )

 کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه

 

مدت زمان اخذ کد فراگیر اتباع خارجی

 

 مدت زمان صدور کد فراگیر

 

 ثبت نام اتباع خارجی برای ذریافت  کد فراگیر پس از تکمیل مراحل و ثبت درخواست کد فراگیر ، یک روزه صادر میگردد .

 

نحوه اخذ کد فراگیر اتباع خارجی

 

 نحوه اخذ کد فراگیر

 

 ثبت درخواست کد فراگیر و یا دریافت کد فراگیر به دو صورت انجام می پذیرد کد فراگیر هم می تواند به صورت شخصی یا حقیقی و شرکتی یا حقوقی صادر گردد .به این صورت که در سامانه اطلاعات دقیق از رو مدارک وارد می گردد و پس از اطمینان از صحت موارد وارد شده درخواست اخذ کد فراگیر ثبت می گردد . لازم به ذکر است مدارک قابل قبول جهت اخذ کد فراگیر یا صدور کد فراگیر گذرنامه یا پاسپورت ، کارت اقامت ، شماره خانوار ، کارت امایش و سایر موارد هویتی می باشد . پس برای ثبت درخواست کد فراگیر می توانیم از قسمت پیگیری درخواست کد فراگیر روند صدور کد را پیگیر باشیم . پس از صدور نتیجه دو حالت وجود دارد حالت اول مدارک کامل و کد اختصاص می یابد حالت دوم مدارک ناقص یا دارای ایراد می باشد که کد تخصیص نمی یابد و مراحل با اصلاحیه جدید مجدد انجام می گردد  برای انجام ثبت شرکت توسط سهامدارن و اتباع و اعضای هیات مدیره  خارجی باید هم جهت کد فراگیر ثبت شرکت و هم کد ثبت تغییرات شرکت در صورتی که تصمیمات ورود شخص خار جی به شرکت  نهایی گردد نیاز است کد اتباع بیگانه باید جهت ثبت شرکت خارجیان در ابتدای امر اخذ گردد .

در صورتی که اعتبار پاسپورت یا گذرنامه اشخاص اعتبار نداشته باشد سیستم امکان تایید اطلاعات و یا بررسی را ندارد.

این سامانه نیز قابلیت استعلام کد فراگیر اتباع خارجی و یا استعلام شماره اختصاصی اتباع خارجی و همچنین پیگیری کد فراگیر را جهت ثبت انواع شرکتهای مسولیت محدود ، تعاونی ، سهامی خاص، موسسات و کلیه تغییرات انجام شده را دارد

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مشاوره ثبت می باشد .
انصراف
موبایل
تماس
واتس آپ
آندیالند | کاشت مو | مزوتراپی | صندلی پلاستیکی