مرجع شرکت های ثبتی ایران
دسته بندی ها
ثبت ارشیا

سربرگ شرکتها

مشاوره ثبت شرکت 29 تیر 1398, 09:30 وبلاگ

سربرگ شرکتها

 

سربرگ شرکت

 

 

سوالی که پس از ثبت شرکت ممکن است ذهن ما را به خود مشغول کند این است که سربرگ چیست و چه کارایی دارد و چرا باید شرکتها برای خود سربرگی داشته باشند پاسخ این است که سربرگ برگه است که جهت نگارش نامه های رسمی و تجاری و اداری شرکتها استفاده می شود و برای برقراری ارتباط با سایر اشخاص و شرکتها استفاده می گردد.

 

سربرگها جزو عناصر اصلی شناسایی یک شرکت محسوب می شود که می تواند به صورت زیبا و مرتبط با فعالیت و نام شرکت طراحی گردد. در انتخاب رنگ سربرگ دقت داشته باشید که حوزه فعالیت می تواند یکی از عوامل تعیین کننده در رنگ سربرگ باشد. مشاوره طراحی سربرگ و آموزش تصویری طراحی سربرگ می تواند نقش بسزایی را در طراحی سربرگ داشته باشد .

در تصویر پایین نمونه ای از یک سربرگ کامل نمایش داده شده است

 

 

نمونه سربرگ

 

انواع سربرگ شرکت

 

شرکتها دارای دو نوع سربرگ می باشند :

سربرگ A4   که این نوع سربرگ جهت نامه های طولانی و یا چند برگی استفاده می گردد.

سربرگ A5 که این سربرگ جهت نامه های کوتاه و یادداشت های شرکتی استفاده می گردد.

 

قسمت های مختلف سربرگ

 

یک سربرگ دارای بخش های مختلف است که به عناوین مهم آن اشاره می نماییم:

نام شرکت : در این قسمت نام شرکت با طراحی مختلف به طور کامل باید درج گردد

نوع شرکت : نوع شرکت باید در سربرگ درج گردد که به طور مثال می تواند مسولیت محدود ، سهامی خاص ، تعاونی ، تضامنی ، نسبی ، موسسه و ..... باشد.

علامت تجاری یا برند : برخی از شرکتها دارای علامت تجاری و یا برند ثبت شده می باشند که می توانند در بخشی از سربرگ طرح برند خود را قرار دهند.

تاریخ : معمولا در قسمت بالا و سمت چپ سربرگ تاریخ درج می گردد که با ذکر سال ، ماه و روز می باشد.

شماره : در قسمت سمت چپ سربرگ زیر تاریخ درج می گردد وهر یک از نامه هایی که در سربرگ صادر می گردد دارای شماره ای می باشد که شرکت به ترتیب  داخل آن قرار می دهد.

پیوست : در قسمت بالا و سمت چپ سربرگ زیر پیوست درج می گردد و برخی از نامه های صادره شرکت دارای ضمیمه یا برگه هایی می باشد که در در قسمت پیوست اگر ضمیمه نداشته باشد می نویسیم ندارد و اگر ضمیمه داشته باشد می نویسیم دارد.

آدرس : در قسمت پایین سربرگ اطلاعت آدرس شرکت و تلفن شرکت و کد پستی درج می گردد

سایر موارد : برخی از شرکتها که دارای سایت و ایمیل می باشند می توانند در پایین سربرگ اطلاعات سایت و ایمیل شرکت را درج نمایند.

نحوه طراحی سربرگ شرکت

برای طراحی سربرگ شرکت می توانیم مرتبط با فعالیت شرکت و ایده هایی که در ذهن داریم طرحی را به وجود بیاوریم . جهت طراحی ساده می توانیم از برنامه WORD  و طراحی پیچیده از برنامه فتوشاپ و کرل استفاده نماییم .

قرارداد کار آزمایشی

مشاوره ثبت شرکت 24 تیر 1398, 12:59 وبلاگ

قرارداد کار آزمایشی

 

قرارداد کار آزمایشی

 

پس از ثبت شرکت جهت شروع فعالیت نیازمند به کار گیری نیروی کار جهت قسمتهای مختلف می باشیم در صورتی نیروی کار مورد بررسی قرار گرفتند و برخی از آنها که دارای توانایی مرتبط با حرفه هستند انتخاب می گردند

 

لذا لازمه شروع همکاری ما با نیروی کار داشتن یک قرارداد همکاری آزمایشی است که در آن مدت معینی تعیین می گردد در پایان مدت فوق اگر طرفین مشکلی جهت همکاری نداشتند قرارداد سالانه تنظیم می گردد

 

 

 

 

 

 

نمونه قرارداد آزمایشی

 

 

 

نمونه قرارداد کار آزمایشی

 

 

 

نمونه قرارداد کار 3

 

 

رعایت موارد زیر در قراردادها از جمله دائم و آزمایشی الزامی است

 

اطلاعات هویتی طرفین و اطلاعات آدرس و تماس طرفین

 

 

ذکر مدت قراراد

 

ذکر میزان حقوق و دستمزد

 

امضای طرفین قرارداد

 

این قرارداد ها هم در سیستم و هم به صورت فیزکی بایگانی می گردد

 

 

فرم پرداخت هزینه بدون فاکتور شرکتها

مشاوره ثبت شرکت 21 تیر 1398, 16:58 وبلاگ

فرم پرداخت هزینه بدون فاکتور شرکتها

 

فرم هزینه های بدون فاکتور

 

 

این فرم در زمانی که ثبت شرکت صورت گرفت می تواند مورد استفاده ادارات و شرکتها و سازمانها قرار گیرد

فرم پرداخت هزینه ها جهت نظم بخشیدن به امور شرکت می باشد  که در قسمت بالای آن می توانیم نام شرکت و برند ثبت شده شرکت را قرار دهیم . همانطور که می بینیم قسمتهای مختلفی در این فرم وجود دارد درج تاریخ و شماره از الزامات است حتما باید قید گردد

 

نمونه فرم هزینه های بدون فاکتور

 

اطلاعات نام و نام خانوادگی طرف حساب نیز باید قید گردد

شرح هزینه باید به طور کامل قید گردد

ذکر قیمت واحد و مبلغ کل مهم ترین بخش است

شرح هزینه خدماتی است که بابت آن هزینه و مبلغی پرداخت شده است

قسمت پایانی این فرم تایید آن توسط هزینه کننده  آن و امضا آن توسط مدیریت و واحدهای مرتبط می باشد

 

 

فرم ماموریت

مشاوره ثبت شرکت 18 تیر 1398, 13:36 وبلاگ

فرم ماموریت شرکت

 

 

فرم ماموریت

 

این فرم در زمانی که ثبت شرکت صورت گرفت می تواند مورد استفاده ادارات و شرکتها و سازمانها قرار گیرد

فرم ماموریت جهت نظم بخشیدن به امور شرکت می باشد  که در قسمت بالای آن می توانیم نام شرکت و برند ثبت شده شرکت را قرار دهیم . همانطور که می بینیم قسمتهای مختلفی در این فرم وجود دارد درج تاریخ و شماره از الزامات است حتما باید قید گردد

اطلاعات نام و نام خانوادگی کارمند و همین طور سمت او نیز باید قید گردد

مدت ماموریت که می تواند چند ساعت یا چند روز باشد باید قید گردد

ذکر تاریخ شروع و پایان ماموریت مهم ترین بخش است

 

نمونه فرم ماموریت

 

در برخی از ماموریت ها نیاز به وسیله نقیلیه می باشد واگر نیاز می باشد باید اطلاعات کامل آن قید شود

موضوع مامویت شرح کاری است که بایت آن ماموریت تعلق گرفته است که باید در این بخش به آن اشاره گردد

قسمت پایانی این فرم تایید آن و امضا آن توسط مدیریت و واحدهای مرتبط می باشد

 

 

استفاده از اسامی خارجی در نام شرکت ها

مشاوره ثبت شرکت 14 آذر 1397, 17:13 وبلاگ

ثبت مشاور : تعیین نام شرکت یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت می باشد ؛ از جمله سوالاتی که بسیار در این بخش پرسیده می شود بکارگیری اسامی خارجی در مرحله تعیین نام است که در این مطلب به اطلاعیه اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری برای این موضوع باید رجوع کرد :

 

اسامی خارجی در نام شرکت

 

حسابرسی شرکت ها

مشاوره ثبت شرکت 9 آذر 1396, 20:16 وبلاگ

مشاوره ثبت : حسابرسی فرایندی است بسامان برای جمع‌ آوری و ارزیابی بی‎ طرفانهٔ شواهد دربارهٔ ادعاهای مربوط به فعالیت‌ها و وقایع اقتصادی برای تعیین میزان انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین‎ شده و گزارش نتایج به اشخاص ذ‎ینفع («بیانیهٔ مفاهیم بنیادی حسابرسی»)

حسابداری شرکتها

این تعریف به عمد به صورت جامع ارائه شده است تا انواع مختلف حسابرسی را شامل شود. برخی از عبارات این تعریف نیاز به توضیح بیشتری دارد. عبارت فرایند بسامان بر این نکته دلالت دارد که حسابرسی بر اساس برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌شود. برنامه‌ریزی مناسب شامل جمع‌آوری و ارزیابی بیطرفانة شواهد است. حسابرسان باید با حفظ بیطرفی نسبت به جمع‌آوری و ارزیابی مربوط بودن و اعتبار شواهد بپردازند. اگر چه نوع، میزان و قابلیت اتکای شواهد در کارهای مختلف حسابرسی می‌تواند متفاوت باشد، اما جمع‌آوری و ارزیابی شواهد، بخش اعظم فعالیت‌های حسابرسان را تشکیل می‌دهد. شواهدی را که حسابرسان جمع‌آوری می‌کنند باید دربارة ادعاهای مربوط به فعالیت‌ها و وقایع اقتصادی باشد. در حسابرسی، واژة ادعا معنای ویژه‌ای دارد و به اظهارات ضمنی یا صریح مدیریت اطلاق می‌شود که در قالب صورت‌های مالی، اسناد و مدارک یا سیستم‌ها تجسم می‌یابد. برای مثال، صورت‌های مالی اساسی تهیه شده توسط مدیران شامل چند ادعا است. از جمله مبلغی که در ترازنامه در سرفصل اموال، ماشین آلات و تجهیزات نشان داده می‌شود، بیانگر این است که مدیران ادعا دارند: شرکت بر این دارایی‌ها مالکیت دارد و از این دارایی‌ها در فرایند عادی عملیات تولیدی یا خدماتی خود استفاده می‌کند و این مبلغ، بهای تمام شدة تاریخی پس از کسر استهلاک انباشتة این دارایی‌ها است.

هدف حسابرسان از مقایسة شواهد جمع‌آوری شده با ادعاهای مربوط به فعالیت‌ها و وقایع اقتصادی، تعیین میزان انطباق ادعاهای مزبور با معیارهای از پیش تعیین شده است. اگر چه معیارهای مختلفی برای تعیین میزان انطباق وجود دارد، اما در تنظیم صورت‌های مالی اساسی، معمولاً معیار اصلی و مورد قبول، اصول حسابداری یا استانداردهای حسابداری است. در بند ۲ بخش ۲۰۰ استانداردهای حسابرسی کشور (۱۳۸۶) نیز تأکیده شده است که هدف از حسابرسی صورت‌های مالی، اظهارنظر نسبت به این موضوع است که آیا صورت‌های مالی براساس استانداردهای حسابداری تهیه شده است یا خیر.

آخرین عبارت مهم، یعنی گزارش نتایج به اشخاص ذی‌نفع، بیانگر نوع گزارشی است که حسابرسان برای اشخاص ذی‌نفع تهیه می‌کنند. اشخاص ذی‌نفع می‌تواند شامل سهامداران، اعتباردهندگان، کارکنان، تأمین کنندگان مواد و کالا، سازمان‌های دولتی، بورس اوراق بهادار و گروه‌های دیگر باشد.

شعب خارجی شرکت

مشاوره ثبت شرکت 9 آذر 1396, 20:06 وبلاگ

مشاوره ثبت : شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروشها و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شبعه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود.

و اما در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران (لزوما لازم نیست شعبه ایران باشد) براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده می گیرد بنابراین شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می باشد.

 

شعب خارجی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شعبه

1- گواهی ثبت شرکت خارجی

2- اساسنامه شرکت

3- آخرین تغییرات شرکت ( در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد)

4- آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت

5- تنظیم وکالتنامه ای که طی آن به مدیر شعبه وکالت داده شده باشد که می تواند شعبه ای در ایران به ثبت برساند و حدود اختیارات مدیر شعبه نیز در وکالتنامه به تفصیل درج شده باشد.

تذکر : کلیه مدارک فوق می بایست به تأیید سفارت ایران در کشور شرکت مذکور رسیده باشد.

مدارک مورد نیاز جهت شعب نمایندگی

1- گواهی ثبت شرکت خارجی

2- اساسنامه شرکت

3- آخرین تغییرات شرکت ( در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد)

4- آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت

5- ارائه قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی

6- کپی شناسنامه و کارت ملی ( درصورتی که نماینده شخص حقیقی باشد) و کپی مدارک ثبتی شامل روزنامه رسمی، اساسنامه، آخرین تغییرات ( در صورتی که شخصی حقوقی باشد)

اقدامات ضروری بعد از ثبت شرکت

مشاوره ثبت شرکت 7 آذر 1396, 23:04 وبلاگ

مشاوره ثبت : اقدامات بعد از ثبت شرکت را به شرح زیر به حضورتان اعلام می نماییم که سریعاً می بایست انجام شوند:

بعد از ثبت شرکت
۱- پلمپ دفاتر شرکت: اولین نیاز پلمپ دفاتر است که شامل دو دفتر، یکی دفتر کل و دیگری دفتر روزنامه است.
چرا پلمپ دفاتر ضروریست؟ کسی که شرکت ثبت کند و دفاتر پلمپ نکند خاطی محسوب شده و مجبور به پرداخت مالیات به صورت علی الراس خواهد بود.
۲- تشکیل پرونده دارایی: در این مورد شما برای شرکت خود پرونده دارایی تشکیل داده و حوزه مالیاتی شما مشخص خواهد شد. تشکیل پرونده دارایی پیش نیاز اخذ کد اقتصادی و کارت بازرگانی است.
۳- کد اقتصادی: با توجه به اجباری شدن کد اقتصادی در معاملات تجاری، کلیه شرکتها جهت کلیه فعالیتهای اقتصادی خود خصوصا همکاری با ارگانها و ادارات دولتی و خصوصی و شرکت در مناقصات و مزایدات ملزم به اخذ کد اقتصادی و استفاده از آن در معاملات خود هستند.
۴- کارت بازرگانی: جهت اجرای فعالیتهای بازرگانی در شرکتهایی که موضوع فعالیت بازرگانی داشته باشند اخذ کارت بازرگانی الزامی است. همچنین در افراد حقیقی و حقوقی که قصد ثبت برند یا لوگوی لاتین دارند نیز باید دارای کارت بازرگانی باشند.
۵- مالیات بر ارزش افزوده: اگر موضوع فعالیت شرکتی بازرگانی باشد و در زمینه واردات و صادرات فعالیت نمایند نیاز به ارزش افزوده دارد.
وکلای ثبت ارشیا جهت انجام مراحل فوق با ارائه سریعترین سرویس ممکن در خدمت مشتریان عزیز بوده و حافظ منافع شما در بهینه ثبت کردن موارد فوق می باشد.

روزنامه رسمی شرکت چیست ؟

مشاوره ثبت شرکت 7 آذر 1396, 23:04 وبلاگ

مشاوره ثبت : روزنامه رسمی سازمانی است وابسته به قوه قضائیه به موجب ماده واحده در سال ۱۲۸۹ شمسی دولت موظف شد در پایتخت روزنامه ای شامل دستخطهای سلطنتی و احکام وزارتخانه و عزل و نصب کارکنان دولت و قوانین موضوعه منتشر سازد و این روزنامه به اسم مجله رسمی وزارت دادگستری منتشر می گردد.

روزنامه رسمی

در سال ۱۳۲۳ به موجب تبصره ۳ قانون بودجه مجلس وظیفه چاپ و نشر روزنامه رسمی به عهده مجلس محول گردید و هیئت رئیسه موظف گشتند آن را بصورت روزانه چاپ و منتشر نمایند که اولین شماره آن با نام (روزنامه رسمی کشور) مورخ ۲۲/۱۱/۱۳۲۳ منتشر شد تا زمانیکه روزنامه رسمی به موجب تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۳۸ کل کشور به وزارت دادگستری منتقل شد و به موجب ماده مصوب ۲۶/۰۱/۱۳۵۱ سازمان روزنامه رسمی به شرکت سهامی تبدیل شد.

 

وظیفه این نماد چاپ و انتشار کلیه قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی، مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیین نامه ها و مصوبات هیئت دولت، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری، چاپ و نشر برخی آگهی های قانونی قضایی همچون آگهی های مربوط به تاسیس و ثبت شرکتها و علائم تجاری، … از دیگر وظایف روزنامه رسمی کشور می باشد.

 

برابر ماده دوم قانون مدنی، قوانین، پانزده روز پس از انتشار، در روزنامه رسمی در سراسر کشور لازم الاجرا است مگر آنکه در خود قانون، ترتیب خاصی برای موقع اجرا مقرر شده باشد.

 

این نهاد در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را بصورت سامانه الکترونیکی ادامه داده و شرکت ثبت ارشیا مفتخر است با عضویت دایم در این سامانه الکترونیکی جوابگوی مشتریان و مودیان گرامی باشد. ثبت ارشیا پس از اتمام مراحل ثبت شرکت و علایم تجاری اطلاعات را جهت نشر و تکثیر از طریق سامانه الکترونیکی مرتبط با سازمان روزنامه رسمی جهت چاپ آن ارسال می نماید.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مشاوره ثبت می باشد .
انصراف